Kotki

Pierwszy tydzień września za Nami! Wszystkie dzieci bardzo stęskniły się za sobą. Było mnóstwo zabaw i śmiechu, a to dopiero początek naszej przedszkolnej przygody.

Piosenka i wiersz

Piosenka  „Odkrywam siebie” sł. J. Koczanowski, muz. A. Wolski

1.Dlaczego lubię jabłka i gruszki,
wcale nie chcę zjadać pietruszki?
Dlaczego czasem boli mnie brzuszek,
to jest ciekawe, wiedzieć to muszę?
Refren :
Odkrywam siebie,
poznaję siebie,
chcę więcej wiedzieć,
o sobie wiedzieć chcę.
2.Lubię się cieszyć, nie lubię smucić
miło gdy mama piosenki nuci,
i chociaż bardzo boję się burzy,
to lubię brodzić w dużej kałuży.
 Refren :
Odkrywam siebie,
poznaję siebie,
chcę więcej wiedzieć,
o sobie wiedzieć chcę.
3.Pokrzywa parzy, a fiołek pachnie,
jak to się dzieje, że tak jest właśnie?
muszę to poznać i poznać siebie
bo jest to ważne dla mnie i ciebie.

    Wiersz „Zabawki” I. R. Salach

Gdy zabawkę chcesz zdjąć z półki,
najpierw o to spytaj panią,
a pozwoli, gdy zobaczy,
jaką masz ochotę na nią.
Gdy sam nie potrafisz potem
Jej odłożyć na półeczkę,
Znowu pani ci pomoże.
Szanuj swoją zabaweczkę!

Tematyka cykliczna- Wrzesień

  I.  Witajcie w przedszkolu!
II. Droga do przedszkola.
III.  Nadeszła jesień
IV.  Co robią zwierzęta jesienią.

 Zadania wychowawcze:

–    zachęcanie do poznawania imion kolegów i koleżanek z grupy,
–    rozwijanie sprawności manualnej,
–    rozwijanie percepcji wzrokowej
–    zachęcanie do bliższego poznawania swoich rówieśników,
–    zapoznanie ze zwyczajami panującymi w przedszkolu
–    opracowanie kodeksu grupowego zawierającego zbiór zasad obowiązujących w przedszkolu,
–    umuzykalnianie dzieci,
–    rozwijanie wrażliwości słuchowej i wzrokowej,
–    rozpoznawanie papieru o różnych fakturach,
–    rozwijanie umiejętności poruszania się w pobliżu jezdni,
–   rozwijanie zainteresowań ruchem drogowym, zachęcanie do jego obserwacji,
–   zapoznanie z różnymi środkami komunikacji: lądowej, powietrznej i wodnej,
–   przybliżanie informacji na temat samochodów specjalistycznych i ich     znaczenia dla społeczeństwa,
–   rozwijanie sprawności fizycznej,
–   rozwijanie słuchu fonematycznego,
–   rozwijanie umiejętności kreślenia linii: pionowych, poziomych i ukośnych,
–   zachęcanie do obserwacji środowiska przyrodniczego, jakim jest park,
–   rozwijanie umiejętności zapamiętywania słów i melodii piosenki,
–   wyrażanie obserwacji i przeżyć w ekspresji plastycznej,
–   budzenie zainteresowania figurami geometrycznymi,
–   ćwiczenia narządów artykulacyjnych, różnicowanie głosek,
–   poszerzanie doświadczeń plastycznych,
–   dostrzeganie różnic w wyglądzie parku i lasu,
–   zapoznanie z wybranymi grzybami – jadalnymi i niejadalnymi,
–   rozwijanie mowy,
–   rozwijanie umiejętności liczenia,
–   rozwijanie poczucia rytmu muzycznego,
–   rozwijanie spostrzegawczości i pamięci wzrokowej, rozwijanie orientacji przestrzennej,
–   łączenie ze sobą różnorodnych materiałów w pracy plastycznej.