Krasnale

Za nami pierwszy tydzień września. W grupie Krasnali nie ma już Mai, Gracjana, Amelii i Kordiana. Dołączyły do nas nowe dzieci: Ania, Ola, Sebastian, Hubert. Wszystkim życzymy samych dobrych chwil spędzonych we wspólnym gronie.
TEMATYKI CYKLICZNE W MIESIĄCU WRZEŚNIU:
1. To jestem ja
2. Moja grupa
3. Bezpieczny przedszkolak na drodze
4. Idzie jesień….przez park, las

UCZYMY SIĘ PIOSENKI:
Do przedszkola
1.Rano budzę się, jaki piękny to czas,
słońce wstało już, a więc pora też wstać.
Szybko myję się, jem śniadanie i już
gotów jestem, bo chcę już iść, chcę już iść.

Ref. Do przedszkola, do przedszkola,
jak cudownie tutaj co dzień mija czas.
Do przedszkola, do przedszkola,
o tym już od rana marzy każdy z nas.

2.Pani czeka już i koledzy już są;
siadam w kole- to jest magiczny nasz krąg.
Obok siedzi Jaś, Weronika i Staś
tu bawimy się, więc przychodzę co dzień.

Ćwiczymy koordynację słuchowo-ruchową przy utworze Części ciała B. Formy.
To są oczy-pomrugamy,
a to nosek-nim wąchamy,
w buzi zęby -kiedy jemy,
wszystko nimi pogryziemy.
To są ręce, brzuch, kolana,
A to nogi do biegania.
Co dnia rano każdy myje
brodę, czoło oraz szyję.

W pierwszym tygodniu realizowaliśmy następujące cele:
-rozwijanie kompetencji społecznych w zakresie poznawania samego siebie i innych,
-poznawanie zasad bezpieczeństwa,
-kształtowanie orientacji w schemacie ciała,
-rozwijanie mowy oraz spostrzegawczości i pamięci wzrokowej,
-zapoznawanie dzieci z obrazem graficznym ich imion.

Założone cele do realizacji w kolejnych tygodniach września:

Tydzień drugi:
-kształtowanie prawidłowych zachowań społecznych,
-rozwijanie umiejętności kontrolowania emocji,
-rozwijanie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi.

Tydzień trzeci:
-zapoznanie z zasadami bezpiecznego poruszania się po drodze,
-rozwijanie dykcji i artykulacji,
-rozwijanie intuicji geometrycznej, utrwalanie pojęcia koła,
-poznawanie charakterystycznych cech różnych przedmiotów.

Tydzień czwarty:
-dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie,
-rozwijanie umiejętności obrazowania ruchem tekstu piosenki,
-rozwijanie sprawności rachunkowych poprzez porównywanie liczby kasztanów i żołędzi, łączenie ich w pary; określanie o ile więcej jest kasztanów lub żołędzi.