Misie

WRZESIEŃ

Dzieci z grupy „MISIE” rozpoczęły już ostatni rok edukacji przedszkolnej. Wszyscy z radością i utęsknieniem witały się z kolegami z grupy. Pierwsze dni upływały w miłej radosnej atmosferze, dzieci poznawały pomieszczenia szkoły – salę, szatnię, toalety. Pierwsze dni upłynęły na wspólnej zabawie, spacerach i zajęciach. Kilka zdjęć z pierwszych dni pobytu w przedszkolu znajduje się w GALERII.
TEMATYKI CYKLICZNE WE WRZEŚNIU:
1.Witajcie w przedszkolu
Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie.
– przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie rozwijanie relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji
2. Droga do przedszkola
– środki transportu. Poznawanie różnych środków transportu: lądowego, powietrznego i wodnego, poznawanie znaczenia pasów , sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych, zaznajomienie z zasadami ruchu drogowego, poznanie wybranych pojazdów w tym specjalistycznych ( staż pożarna, karetka pogotowia, policja)
3. Nadeszła jesień
– Oglądanie drzew znajdujących się w najbliższym otoczeniu, rozpoznawanie drzew po ich liściach i owocach; zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyrodniczego; poznawanie niektórych grzybów jadalnych i niejadalnych;
4. Co robią zwierzęta jesienią
– poznawanie warunków niezbędnych do rozwoju zwierząt, ¬zwracane uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.
Piosenka do nauki „Uwaga – czerwone światło!” (sł. M. Terlikowska, muz. T. Kierski)
1. Czy to duże miasto, wioska czy osada,
kto uważnie chodzi, ten pod nic nie wpada!
Kolorowe światła obok skrzyżowania:
jedno iść pozwala, drugie iść zabrania.
Refren:
Bądźmy uważni! Bądźmy ostrożni!
2. Ten czerwony sygnał przejść nam nie pozwala,
Gdy czerwonym okiem patrzy na nas z dala!
A zielony sygnał oko ma zielone,
mówi: bardzo proszę przejść na drugą stronę!
Refren:
Bądźmy uważni! Bądźmy ostrożni!
3. Przejście przez ulicę nie jest trudną sprawą:
Najpierw spójrzmy w lewo, potem spójrzmy
w prawo!
Jeśli nic nie jedzie, można iść bezpiecznie,
ten drogowy przepis trzeba znać koniecznie.


PAŹDZIERNIK

Tematyki cykliczne realizowane w październiku

1.Jesień w sadzie
-rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia słowa sad.
-rozpoznawanie wybranych owoców egzotycznych
-nazywanie przetworów z owoców i warzyw

2.Jesień na działce
-rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw
-wymienianie zdrowych produktów oraz produktów szkodzących zdrowiu.
-rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, po zapachu.

3.O sobie samym

-określanie swoich cech fizycznych: wzrost, kolor włosów, oczu, skóry
-określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach,
-wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości,

4.Nasze zmysły

-nabywanie właściwego stosunku do ludzi niewidomych, głuchoniemych, u których zaburzone są pewne zmysły,
-wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka,
– dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku

Piosenki do nauki

Polka prawdziwa (sł. Danuta i Karol Jagiełło)

Śliweczka spadła z drzewa,
okrągła i dojrzała,
samotna bardzo była
i wokół spoglądała.
Zobaczył to pomidor
i podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko,
zaprosił do poleczki.

Ref.: Hop, hop, polka prawdziwa,
pomidor skacze, śliwka się kiwa.
Hop, hop, polka prawdziwa,
polka prawdziwa, hej!

Śliweczka się zmęczyła,
usiadła w cieniu róży,
pomidor się nie zmieścił,
bo trochę był za duży.
Nie wiedział, co ma zrobić,
znów podszedł do śliweczki,
kłaniając się jej nisko,
zaprosił do poleczki.

Ref.: Hop, hop…

Nasze zmysły słyszą świat (sł. Dorota Gellner)

1.Każdy z nas ma dwoje oczu,
które widzą wszystko, widzą wszystko.
Błękit nieba, biały domek,
zieleń traw i listków, traw i listków.

Ref: Uszy słyszą ptaków śpiew,
dzwonki deszczu, granie drzew,
a nad stawem chóry żab,
nasze uszy słyszą świat!

2.Każdy z nas ma jeden nosek,
do wąchania kwiatków,

do wąchania.
Czasem także do kichania,
lecz, na szczęście rzadko
do kichania.

Ref: Uszy słyszą …


Bierzemy udział w Ogólnopolskim Programie Uczymy Dzieci Programować. Dzisiaj rozkodowaliśmy obrazek – emotikon radości i uśmiechu, który przesyłamy naszym młodszym kolegom i koleżankom z SP6- przedszkolakom. POZDRAWIAMY


LISTOPAD

Jesienne nastroje

  1. Nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia,
  2. Wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie; liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską, rozpoznawanie liter pisanych.
  3. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.
  4. Wyjaśnianie roli wody w życiu ludzi i zwierząt. Zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie.

Dbamy o zdrowie

1.Rozumienie znaczenia higieny osobistej,
2.Dostrzeganie roli lekarza w dbaniu o zdrowie ludzi,
3.Wymienianie zdrowych produktów oraz produktów szkodzących zdrowiu.
4.Uświadomienie konieczności dbania o własne zdrowie.

Moje domowe zwierzątko

1.Poznawanie zasad dbania o zwierzęta hodowane w domu: karmienia ich, zapewnienia wizyt u weterynarza, zapewniania odpowiedniego miejsca na odpoczynek i sen, wychodzenia na spacer.
2.Liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską,
3.Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych.

Urządzenia elektryczne

1.Poznawanie urządzeń gospodarstwa domowego
2.Poznawanie zasad działania wybranych urządzeń, np. odkurzacza, miksera, ekspresu, i zasad bezpiecznego korzystania z nich.
3.Dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom.

Piosenki do nauki

Kapie z nieba (sł. i muz. Danuta i Karol Jagiełło).

1.Kapie z nieba coś od rana,
myślę, że to deszcz,
 zaraz idziesz do przedszkola,
 dobrze o tym wiesz.

Ref.: Weź ze sobą parasol
 i pelerynę też,
 by nie przemoczył cię jesienny deszcz,
 by nie przemoczył cię jesienny deszcz.

2.Czas już chyba włożyć kurtkę,
 bardzo zimno jest.
 Żółte liście wiatr rozrzuca
 i znów pada deszcz.

Ref.: Weź ze…

3.Już kałuże na chodnikach
 przelewają się.
Załóż dzisiaj swe kalosze,
 by pokonać je.

Ref.: Weź ze…

Popatrzcie na jamniczka (sł. Dorota Gellner, muz. Barbara Kolago)

1.Popatrzcie na jamniczka
wyturlał się z koszyczka
zaczaił się na babcię
i porwał babci kapcie

Ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał .

2.Poszarpał chustkę w róże
i zrobił dwie kałuże
i moją nową lalkę
zaciągnął pod wersalkę

Ref; Bo jak spał, bo jak spał
taką grzeczną minę miał.

3.A teraz gdzieś ucieka
I szczeka, szczeka, szczeka
Łapiemy więc jamniczka
Niech wraca do koszyczka

Ref; A jak spał, a jak spał
taką grzeczną minę miał.

4.Pod stołem jest koszyczek
W koszyczku śpi jamniczek
Jamniczek sobie śpi,
Jak się zbudzi będzie zły