Myszki

Piosenka do nauki „Przedszkole – drugi dom”

I. Gdy dzień wstaje i wita świat,
ranną porą wstaję i ja.
Mama pomaga ubierać się,
do przedszkola prowadzi mnie.: Ja chodzę tam co dzień, obiadek dobry jem,
a po spacerze w sali,
wesoło bawię się.
Kolegów dobrych mam,
nie jestem nigdy sam
Przedszkole drugim domem jest
II. Czasem rano trudno mi wstać,
chciałoby się leżeć i spać.
Lecz na mnie auto czeka, i miś,
w co będziemy bawić się dziś?
Ref.: Ja chodzę…
III. Zamiast mamy, panią tu mam,
bardzo dużo wierszyków znam.
Śpiewam i tańczę, wesoło mi,
i tak płyną przedszkolne dni.
Ref.: Ja chodzę…

TEMATYKI CYKLICZNE WE WRZEŚNIU:

Witajcie w przedszkolu

Droga do przedszkola
Nadeszła jesień
Co robią zwierzęta jesienią

PIERWSZE DNI W PRZEDSZKOLU W GRUPIE „MYSZKI”

01 września dzieci z grupy „Myszki” rozpoczęły ostatni rok edukacji przedszkolnej. Wszystkie dzieci z radością i utęsknieniem witały się z kolegami z grupy. Pierwsze dni upływały w miłej radosnej atmosferze, dzieci poznawały pomieszczenia szkoły – salę, szatnię, toalety. Pochłonęły je pierwsze wspólne zabawy, spacery, zajęcia. Kilka zdjęć z pierwszych dni pobytu w przedszkolu znajdują się w GALERII.. 


PAŹDZIERNIK

I . TEMATYKA CYKLICZNA – Jesień w sadzie

Treści programowe:

1.Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach, wyjaśnienie znaczenia słowa sad.
2.Rozpoznawanie wybranych owoców egzotycznych
3.Nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, soki, kiszonki, kompoty)
4.Rozpoznawanie liter drukowanych – małych i wielkich

CELE:

    • Zapoznanie z literą „o” małą i wielką, drukowaną i pisaną
    • Wprowadzenie pojęć samogłoski i spółgłoski
    • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10
    • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczb 1 i 2
      1. TEMATYKA CYKLICZNA – Jesień na działce

Treści programowe:

1.Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw

      1. Wymienianie zdrowych produktów oraz produktów szkodzących zdrowiu.
      2. Rozpoznawanie i nazywanie wybranych warzyw, rozróżnianie ich za pomocą wzroku, dotyku, smaku, po zapachu.

CELE:

          • Wielozmysłowe poznawanie warzyw

      Zapoznanie z literą „a” małą i wielką, drukowaną i pisaną,

Rozwijanie umiejętności wypowiadania się na dany temat,

Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 3

II. TEMATYKA CYKLICZNA – O sobie samym

 Treści programowe:

1.Określanie swoich cech fizycznych: wzrost, kolor włosów, oczu, skóry
2.Określanie sytuacji wywołujących różne emocje, np.: radość, złość, smutek, strach,

3.Wzajemne okazywanie sobie uczuć, mówienie o nich – tworzenie wzajemnych relacji, opartych na szacunku, akceptacji i miłości

CELE:

  • Rozwijanie umiejętności wyrażania emocji
  • Zapoznanie z literą „m” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Utrwalenie pojęcia spółgłoska
  • Poznawanie cech kwadratu
  • Rozwijanie sprawności fizycznej
  • Dostrzeganie i kontynuowanie rytmów

III.TEMATYKA CYKLICZNA – Nasze zmysły

Treści programowe:

    1. 1.Rozpoznawanie przedmiotów, roślin, zwierząt za pomocą zmysłów: dotyku, smaku, węchu, wzroku, słuchu.

2.Dbanie o higienę zmysłów, np. unikanie hałasu, krzyku.
3.Wyjaśnianie roli zmysłów w życiu człowieka.

4.Nabywanie właściwego stosunku do ludzi niewidomych, głuchoniemych, u których zaburzone są pewne zmysły.

CELE:

  • Rozpoznawanie i nazywanie części ciała
  • Zapoznanie z literą „e” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • Zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 4

UCZYMY SIĘ WIERSZY I PIOSENEK

Wiersz „Dzień nauczyciela”

W Dniu Nauczyciela, w dniu Waszego święta
staje tu przed Wami, dziatwa uśmiechnięta,
aby Wam przekazać najlepsze życzenia.

Życzymy wam wszystkiego najlepszego i zdrowia dobrego.
Byście żyli długie lata i lubili każdego małolata.
My was przyjaźnią darzymy i wszelkiego szczęścia Wam życzymy.

Piosenka „Jesień w sadzie i w ogrodzie”

1.Już na drzewach w sadzie i grządkach w ogrodzie

dojrzały przysmaki , które jemy co dzień.

Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,

Złota dynia , jabłko, śliwka i dojrzała gruszka./ x2

2.Pójdziemy z koszami, każdy coś przyniesie.

Czy już wszyscy wiecie ,co nam dała jesień?

Ref. Bakłażany, patisony, marchew i pietruszka,    

W PAŹDZIERNIKU OCZEKUJEMY NA WAŻNE WYDARZENIA:

    • EU Code week, czyli Europejski Tydzień Kodowania we współpracy z Uczymy Dzieci Programować
    • Wyzwanie organizowane przez Fundację Rozwoju Edukacji Cyfrowej „CAŁA POLSKA PROGRAMUJE”
    • Wycieczka na ogródki działkowe
    • Udział w XVI Głogowskich Dniach Turystyki
    • Występ z okazji Dnia Edukacji Narodowej

LISTOPAD

I . TEMATYKA CYKLICZNA – Jesienne nastroje

Treści programowe:

  1. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.
  2. Samodzielne wykonywanie różnych czynności rozwijających poczucie odpowiedzialności za powierzone zadanie.
  3. Wyodrębnianie w słowach głosek: w wygłosie, nagłosie, śródgłosie; liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską, rozpoznawanie liter pisanych.
  4. Nazywanie kolejno pór roku, dni tygodnia, miesięcy; określanie aktualnej pory roku, miesiąca, dnia tygodnia

CELE:

  • Zapoznanie z literą „i” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10; zapoznanie z trójkątem, rozpoznawanie koła i kwadratu
  • zapoznanie z nazwą aktualnego miesiąca – listopad
  • zapoznanie ze zjawiskiem krążenia wody w przyrodzie,
  • Rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie 10
  • Utrwalenie zapisu cyfrowego liczb 1 i 2
  • Dostrzega rytmiczną organizację czasu w stałych następstwach dnia i nocy, pór roku, dni tygodnia, miesięcy                                                                                                                                 
  •  
  • TEMATYKA CYKLICZNA – Dbamy o zdrowie

Treści programowe:

  1. Rozumienie konieczności spożywania owoców i warzyw
  2. Wymienianie zdrowych produktów oraz produktów szkodzących zdrowiu.
  3. Rozumienie znaczenia higieny osobistej.
  4. Przejawianie aktywności w zakresie propagowania zdrowego stylu życia.
  5. Wymienianie zdrowych produktów oraz produktów szkodzących zdrowiu.
  6. Liczenie głosek w słowach; układanie słów rozpoczynających się, kończących się daną głoską.

CELE:

  • Zapoznanie z literą „t” małą i wielką, drukowaną i pisaną,
  • uświadamianie znaczenia profilaktyki dla zdrowia każdego człowieka,
  • zachęcanie dzieci do spożywania zdrowej żywności,
  • zapoznanie z zapisem cyfrowym liczby 5,
  • poznawanie nazw posiłków i pór dnia,
  • Zna polskie symbole narodowe: godło, flaga, hymn

 TEMATYKA CYKLICZNA – Moje domowe zwierzątko

 Treści programowe:

  1. Rozróżnianie, nazywanie i zdobywanie podstawowej wiedzy na temat zwierząt domowych
  2. Rozwiązywanie prostych zagadek o zwierzętach
  3. Zaznajamianie dzieci z ich prawami i obowiązkami
  4. Dodawanie i odejmowanie w zakresie 10 z wykorzystaniem palców lub innych zbiorów zastępczych

CELE:

  • Rozpoznaje i nazywa prostokąt
  • Poznaje właściwości magnesu, rozbudza ciekawość i zainteresowanie otaczającym światem
  • Rozwija umiejętności wyrażania emocji
  • Zapoznanie z literą „d” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Kształtowanie umiejętności myślowych – syntezy, porównywania i uogólniania

TEMATYKA CYKLICZNA – Urządzenia elektryczne

Treści programowe:

  1. Poznawanie zasad działania wybranych urządzeń, np. odkurzacza, miksera, ekspresu, i zasad bezpiecznego korzystania z nich
  2. Korzystanie z wybranych urządzeń gospodarstwa domowego przy udziale osoby dorosłej.
  3. Posługiwanie się zabawkami na baterie, określanie źródła ich zasilania.
  4. Poznawanie urządzeń gospodarstwa domowego.
  5. Dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom.

CELE:

  • Zapoznanie z literą „k” małą i wielką, drukowaną i pisaną
  • Rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych, porównywanie liczebności zbiorów, stosowanie znaków: >, <, =,
  • Poznawanie różnych sposobów otrzymywania energii – różne źródła energii
  • Rozumie znaczenie energii w życiu człowieka

UCZYMY SIĘ WIERSZY I PIOSENEK

Wiersz „Listopad”

Miesiąc listopad nie jest brzydki

 i smutny być nie musi wcale,

wystarczy mu się dobrze przyjrzeć,

żeby zobaczyć wiele zalet.

Kiedy ostatnie liście spadną

i szare chmury skryją niebo,

listopad jest jak baśń ciekawa,

ma w sobie coś tajemniczego.

Wiatr głośno śpiewa, mgły wirują,

deszcz kropelkami w ono stuka,

to jest melodia listopada –

niezwykle piękna, chociaż smutna.

 

Piosenka „Polka komputerowa”

Mój komputer zachorował,

nie chce mi się zresetować.

Płata figle, żarty stroi,

nawet myszka go się boi.

 Ref.: Taka polka komputerowa,

gdy w komputerze się wirus chowa.

Ale polka, ładna polka,

polka komputerowa.

  1. Wszystkie gry mi wirus zniszczył,

a komputer tylko piszczy.

Bardzo chory, biedaczysko,

coś go łamie w twardym dysku.

Ref.: Taka polka komputerowa…

W LISTOPADZIE OCZEKUJEMY NA WAŻNE WYDARZENIA:

  • Dzień Niepodległości – który co roku obchodzimy bardzo uroczyście
  • Międzynarodowy Dzień Praw Dziecka
  • Dzień Pluszowego Misia