Pszczółki

WRZESIEŃ

Rozpoczęliśmy drugi tydzień września w grupie Maluszków- Pszczółek.
Wszystko, zarówno dla dzieci jak i pań z grupy jest nowe- poznawanie nowych osób, budynku, sala przedszkolna, nowe zasady i obowiązki.
Większość dzieci, co było dla nas pozytywnym zaskoczeniem „odkrywa” te nowości z uśmiechem i radością, ale są też takie, które potrzebują czasu na zaklimatyzowanie się w grupie.
Myślę, że przed nami rok wspaniałej, wspólnej zabawy i poznawanie świata z zupełnie innych perspektyw niż dotychczas.

TEMATYKI CYKLICZNE W MIESIĄCU WRZEŚNIU:

  1. Pierwszy raz w przedszkolu.
  2. Nadeszła jesień.
  3. Co robią zwierzęta jesienią.

UCZYMY SIĘ PIOSENEK:

„Jestem Przedszkolakiem”

Ty masz lalkę, ja mam misia,

 nimi się bawimy dzisiaj.

Ref.: Hop, hop, hop, tralala,
każdy swą zabawkę ma.
Razem z panią w naszej sali
tańczą przedszkolacy mali.
Ref.: Hop, hop, hop…
Kolorowe kredki mamy,
Więc rysować zaczynamy.

Ref.: Hop, hop, hop…

„Wesoło witamy”

1Wesoło witamy, wesoło witamy, wszystkich was, wszystkich was.

Radośnie śpiewamy, radośnie śpiewamy, cały czas, cały czas.
Ciekawe, ciekawe, co robić będziemy, co teraz, co teraz dla was szykujemy.
Ciekawe, ciekawe, co robić będziemy, co teraz, co teraz dla was szykujemy.

Ref Całuski, całuski dzisiaj dla was mamy, całuski, całuski damy wam.

Całuski, całuski dzisiaj dla was mamy, całuski, całuski damy wam.
2.Wesoło witamy, wesoło witamy, wszystkich was, wszystkich was.
Radośnie śpiewamy, radośnie śpiewamy, cały czas, cały czas.
Ciekawe, ciekawe, co robić będziemy, co teraz, co teraz dla was szykujemy.
Ciekawe, ciekawe, co robić będziemy, co teraz, co teraz dla was szykujemy.
Ref. Całuski, całuski dzisiaj dla was mamy, całuski, całuski damy wam.
Całuski, całuski dzisiaj dla was mamy, całuski, całuski damy wam.


PAŹDZIERNIK

W tym miesiącu poznajemy warzywa i owoce- ich wygląd, smak i zapach. Uruchamiamy wszystkie nasze zmysły, dzięki czemu nauka przez zabawę jest jeszcze ciekawsza. Poza tym porozmawiamy na temat budowy naszego ciała, naszego usposobienia i upodobań.Od początku września systematycznie utrwalamy nazwy kolorów. W tym miesiącu nadal będziemy o kontynuować.

Piosenka o kolorach z repertuaru „Śpiewające Brzdące”

1Słoneczko jest żółte
pomidor czerwony
niebo jest niebieskie
ogórek zielony.
 
Ref.: Żółty, czerwony
znam kolory, znam kolory
niebieski, zielony.

2.Kurczaczek jest żółty
truskawka czerwona
morze jest niebieskie
a trawa zielona.
 
Ref.: Żółty, czerwony
znam kolory, znam kolory
niebieski, zielony.
 

Tematyki cykliczne :

  1. Jesień w sadzie.
  2. Smaczne warzywa.
  3. Jaki jestem.
  4. Moje zmysły.

Piosenka „Warzywa” B. Formy

Dla Oli marchewka,
buraczek dla Krzysia,
pomidora chętnie
zaraz zje Marysia.

Ref.: Warzywa, warzywa,
w nich witamin wiele,
zjadaj je codziennie,
nie tylko w niedzielę.

A dzieci codziennie
warzywa zjadają.
warzywa są zdrowe,
dużo siły dają.

Ref.: Warzywa…

Ogórek dla Tomka,
cebula dla Tadka,
zieloną sałatę
chętnie zje Agatka.

Rymowanka „To jest Ania”

To są Ani rączki, a to nóżki jej,
tutaj ma paluszki,
w każdej rączce pięć.
To Ani sukienka, a to buty jej.
Ania się uśmiecha.
Ania żegna się.

Piosenka „Jestem samodzielny” wg B. Formy:
1.Sam ubieram buty,
zapinam ubranie.
potrafię też ładnie
zjadać sam śniadanie.

Ref.: Chociaż jestem mały
wszystko robię sam.
Jeśli nie wierzycie,
to pokażę wam.

2.Po zabawie zawsze
zabawki układam,
bardzo nie lubię
kiedy jest bałagan.

3.Jestem przedszkolakiem
dzielnym i wesołym,
lubię moją panią,
dzieci i przedszkole


Uwaga Rodzice!

Dla osób ubezpieczających swoje dzieci przypominamy, że wpłaty należy dokonać do 15.10.2020 na konto:
72 1090 2112 0000 0001 4128 8079 Głogów ul. Herkulesa 24/1 
kwota 40 zł
tytułem: imię i nazwisko dziecka polisa nr 001044766
 Ubezpieczenie jest dobrowolne.


 


Hymn Międzynarodowego Projektu Czytelniczego „Magiczna moc bajek” – do wspólnego śpiewania


LISTOPAD

Listopad prawie każdemu kojarzy się z zimnem, kiedy na dworze jest szaro, buro i ponuro. Przedszkolaki z grupy „Pszczółki” podczas wspólnej zabawy w tym miesiącu postarają się ubarwić ten czas jak największą paletą kolorów. aby wspólnie spędzony czas był dla nas miły.

W tym miesiącu obchodzimy szczególny dzień jakim jest Święto Niepodległości 11 listopada. Wszyscy wspólnie będziemy go uroczyście świętować podczas poranka patriotycznego. W związku z tym szczególnym wydarzeniem na zajęciach dydaktycznych zostaną poruszone tematy związane z Polską, jej symbolami narodowymi i tradycjami. Osłuchamy się również z hymnem Polski „Mazurek Dąbrowskiego”.

„Mazurek Dąbrowskiego”

  1. Jeszcze Polska nie zginęła,
    Kiedy my żyjemy
    Co nam obca przemoc wzięła,
    Szablą odbierzemy

Ref.: Marsz, marsz, Dąbrowski
Z ziemi włoskiej do Polski
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem

Tematyki cykliczne :

  1. Pada deszcz.
  2. Dbamy o zdrowie.
  3. Domowi ulubieńcy
  4. Urządzenia w moim domu.

Cele główne:

  • Obserwowanie zmian zachodzący w przyrodzie późna jesienią, występujących zjawisk atmosferycznych, np. padającego deszczu, mgły, obniżającej się temperatury, skracającej się długości dnia.
  • Spożywanie zdrowej żywności: warzyw, owoców, mięsa, nabiału.
  • Dbanie o higienę.
  • Poznanie zwierząt domowych.
  • Poznanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego
  • Dostrzeganie roli urządzeń gospodarstwa domowego w ułatwianiu pracy ludziom.

Piosenki:

„Pada deszcz”

1.Pada deszcz kapu, kap,
idą dzieci człap, człap, człap.
Idzie też Oli brat
po kałużach człap, człap, człap.

Ref.: Dziś od rana deszczyk pada,
z deszczem świetna jest zabawa.

2.Pada deszcz kapu, kap,
Wszyscy tańczą szlap, szlap, szlap.
I ja też szlap, szlap, szlap.
tańczę z deszczem chlap, chlap, chlap.

Ref.: Dziś od rana deszczyk pada,
z deszczem świetna jest zabawa.

3.Złoty deszcz, kapu, kap,
lubią dzieci człap, człap, człap.
Jaki dziś mokry świat,
bo jesienny deszczyk spadł.

„Czysty Przedszkolak”

1.Mam czystą buzię,
jestem uczesany,
na koszulce nie mam
żadnej plamy.

2.Czyste paznokcie,
bluzeczka wyprana
umyte dokładnie
łokcie i kolana

3.Nie niszczę ubrania
o swój wygląd dbam,
zawsze przed jedzeniem
ręce myję sam.

 


Grudzień

Grudzień jest magicznym miesiącem, w którym „czuć” zapach choinki, pierniczków, prezentów i najważniejsze- więzi rodzinnych. Dlatego w tym czasie, razem z naszą grupową „rodziną” będziemy rozmawiać przede wszystkim o uczuciach, rodzinie, tradycjach. Również  w tym miesiącu zapoznamy się z zawodem górnika, ponieważ 4 grudnia wszyscy górnicy będą obchodzić swoje święto.

Tematyki cykliczne :

  1. Czy smoki to dinozaury?
  2. Święta tuż-tuż.
  3. To już zima.

Cele:

  1. Zapoznanie z pracą górnika i etapami powstawania węgla.
  2. Wzmacnianie więzi rodzinnych.
  3. Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych – związanych z Bożym Narodzeniem.
  4. Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą, zwracanie uwagi na koloryt i piękno przyrody.
  5. Poznawanie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy.

Piosenka „Santa Claus

Piosenka „Mikołaj jedzie samochodem”

Mikołaj, Mikołaj jedzie samochodem,
bo gdzieś zgubił saneczki w tę mroźną pogodę.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

Mikołaj, Mikołaj lat ma już bez liku,
a prezenty dziś wiezie dzieciom w bagażniku.
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?
Hu, hu, ha, tralala, co to za Mikołaj?

  


Styczeń

W tym miesiącu na dobre przywitamy się z zimą. Początek miesiąca to czas ferii zimowych i wówczas zapoznamy się z zasadami bezpieczeństwa podczas zabaw na śniegu, a także jak powinniśmy ubierać się wychodząc na śnieg. Dzieci zapoznają się także z nowymi obowiązkami związanymi z nadejściem zimy- mianowicie z koniecznością niesienia pomocy zwierzętom, głównie patkom. Ponadto w styczniu wypada bardzo ważne wydarzenie, czyli Dzień Babci i Dziadka. Pszczółki przygotują występ z życzeniami dla swoich dziadków. Odbędzie się też bal karnawałowy, podczas którego będziemy się  wspólnie bawić i prezentować swoje stroje karnawałowe.

Tematyka cykliczna:

  1. Zwierzęta są głodne.
  2. Zimo, baw się z nami.
  3. Babcia i Dziadek.
  4. Jesteśmy samodzielni w kuchni.

Piosenki i wierszyki:

Wierszyk S. Jachowicza

Puk, puk ptaszek w okieneczko:
„Otwórz, otwórz panieneczko.”
A panienka otworzyła
i ptaszynę nakarmiła.
A ptaszyna, wdzięczna za to,
śpiewała jej całe lato.

„Głodny wróbelek”

1.Przekrzywiła główkę,
wesoło ćwierka.
Czy może macie coś dla wróbelka?

Ref.: Ćwir, ćwir, ćwir,
la, la, la, la.
Kto dla wróbelka ziarenka ma?

2.Wołają dzieci:
„Pewnie, że mamy!
Przez całą zimę o ptaki dbamy”.

„Babcia i dziadek”

1.Pozdrawiamy babcię, dziadka,
całym sercem pozdrawiamy.
Zaśpiewamy teraz głośno:
Babciu, mocno Cię kochamy.

Ref.: Wiwat babciu, wiwat dziadku,
Żyjcie w zdrowiu nam sto lat.
Wiwat babciu, wiwat dziadku,
niech wam śpiewa cały świat.

  1. Pozdrawiamy babcię, dziadka,

całym sercem pozdrawiamy.
Zaśpiewamy teraz głośno:
Dziadku, mocno Cię kochamy.

3.Dziadek wnuki swe przytuli,
Babcia zaraz da buziaka,
a to bardzo ważna sprawa
dla każdego przedszkolaka.

 


Luty

W tym miesiącu zapoznamy się z zawodem kucharki. Odwiedzimy kuchnię, poznamy niezbędne sprzęty oraz ich zastosowanie. Przeniesiemy się w świat bajek i baśni. Każdy chłopiec zamieni się w króla a dziewczynka w księżniczkę podczas teatrzyku pacynkowego. Na zajęciach będzie trochę tajemniczo i trochę magicznie. W ostatnim tygodniu lutego pobawimy się matematyką. Będziemy ważyć, mierzyć, przeliczać. Ku tradycjom i obyczajom odbędą się w naszej grupie dwa święta: Tłusty Czwartek i Walentynki.

Tematyka cykliczna:

  1. Jesteśmy samodzielni w kuchni.
  2. Baśniowy świat.
  3. Chciałbym być matematykiem.

Piosenki i wierszyki:

„Z mamą w kuchni”

1.Mama piecze ciasto,
my jej pomagamy.
Z mąki, jajek, cukru
ciasto ugniatamy.

Ref. Pomagamy mamie
w domowych pracach,
kiedy zmęczona do domu wraca.

2.Zupę razem z mamą
dzisiaj gotujemy
jeszcze wymieszamy
i ze smakiem zjemy.

3.Kanapki z mamusią
chcemy przygotować,
z jajkiem i szczypiorkiem
będą nam smakować.

Wierszyk relaksacyjny

Kucharka warzywa kroiła.
W garnku mieszała.
Kotlety ubijała,
obrus wygładzała,
zupę przyprawiła.
Gry obiad skończyła,
to wesoła była.

„Łyżka i widelec”

Siostra łyżka, brat widelec
-ona gruba, on chudzielec. Nie przybywa nic na wadze.
Rzekła łyżka: – Ja ci radzę, zupki jedz, bo z zup się tyje.
Popatrz, jaką ty masz szyję! Wszystkie ci wystają kości.
Długo tak zamierzasz pościć?
Widelec:
-Nie chcę zup, bo ich nie znoszę!
Jedz je sama, bardzo proszę!
Dość już twego mam gadania.
Ja jem tylko drugie dania!